کمپین اطلاع‌رسانی “برای آینده اقدام می‌کنیم” از سری برنامه های اطلاع‌رسانی جمعی رویداد ملی سلامت، محیط زیست و توسعه پایدار (سمت) می‌باشد، که با هدف ترویج فعالیت های دوست دار سلامت و محیط زیست سازمانهای حاضر در رویداد اجرا گردیده است. در این مطلب اقدامات شرکت بیمه سرمد قابل مشاهده خواهد بود.

 

این کمپین در تلاش است تا اقدامات، کنش‌ها و فعالیت‌های نوآورانه دوستدار محیط‌زیست که ضامن سلامت و پایداری جامعه است را به عموم مردم منعکس نماید و با جلب حمایت عمومی مشوق سازمان‌ها برای توسعه فعالیت‌هایی از این دست باشد. مطالب بیان شده در این کمپین برگرفته از دستاوردهای ارائه شده توسط 32 شرکت حاضر در اولین دوره رویداد سلامت، محیط‌زیست و پایداری است که در اردیبهشت ماه 1401 برگزار گردید و با هدف اطلاع‌رسانی عمومی منتشر می‌گردد.

در ادامه به معرفی شرکت بیمه سرمد و دستاورد ارائه شده این شرکت در رویداد سمپ خواهیم پرداخت.

درباره شرکت بیمه سرمد

در راستای ابلاغ سیاست خصوصی‌سازی در صنعت بیمه کشور و با حمایت مجموعه‌ای خوشنام و توانا از گروه‌های مالی، اعتباری و سرمایه‌گذاری کشور شامل بانک صادرات ایران، شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی و کارکنان بانک صادرات ایران در اوایل سال 1390، روند تاسیس شرکت بیمه سرمد آغاز شد.
به فاصله کوتاهی از تشکیل تیم موسسان و ارائه درخواست به بیمه مرکزی، موافقت اصولی برای تاسیس این شرکت بیمه‌ای از بیمه مرکزی ایران اخذ و نهایتا با فراهم‌سازی مقدمات لازم، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مجوز و پروانه فعالیت شرکت بیمه سرمد را طی مراسمی در تاریخ 01/08/1392 اعطا کرد.
با توجه به جایگاه بیمه سرمد در صنعت بیمه و طبق اساسنامه مصوب، موضوع فعالیت شرکت بیمه سرمد عبارت‌است از انجام عملیات بیمه‌ای در انواع رشته‌های بیمه‌ای زندگی و غیر زندگی، تحصیل شش بیمه اتکایی از داخل یا خارج از کشور، قبول بیمه‌های اتکایی از موسسات بیمه داخلی و خارجی و سرمایه‌گذاری از محل سرمایه، ذخایر و اندوخته‌های فنی و قانونی.
اصلی‌ترین هدف تاسیس شرکت بیمه‌ سرمد توسعه و گسترش انواع رشته‌های بیمه با محوریت بیمه‌های زندگی و افزایش سهم آن‌ها از بازار داخلی و بین‌المللی بیمه و در نهایت دستیابی به منافع مناسب برای سهامداران است. افزون بر این هدف محوری، اهم دیگر اهداف سهامداران از تاسیس شرکت بیمه سرمد ایجاد فرهنگ بیمه در بین اقشار مختلف جامعه با ارائه خدمات بیمه‌ای مناسب با نیاز آن‌ها، خلق یک نام تجاری معتبر و ماندگار در صنعت بیمه، تعمیم پوشش‌های بیمه‌ای در بخش بیمه‌ای اموال، اشخاص، مسئولیت و مهندسی با محوریت بیمه‌های زندگی و تعمیم بیمه‌های خرد در بین دهک‌های پایین درآمدی جامعه بوده است. همچنین اهداف کلان کیفی بیمه سرمد عبارتند از پایدارسازی جریان ارزش اقتصادی شرکت، توسعه سرمایه‌های انسانی و کیفیت از طریق بهبود میزان تطابق عملکرد شرکت با انتظارات مشتریان.
شرکت بیمه سرمد با هدف گسترش هرچه بیشتر اصول پایداری و توسعه توامان با حفظ محیط‌زیست، همواره در تلاش است تا در جریان امور اداری و ارتباط با مشتریان خود تغییراتی را ایجاد نماید.

 

پروژه غیرحضوری کردن خدمات بیمه سرمد با هدف کاهش استفاده از کاغذ

در روش‌های سنتی، برای بررسی اسناد هزینه‌های درمانی، بیمه شدگان باید اسناد درمانی را بصورت فیزیکی برای شرکت‌های بیمه ارسال کنند، لذا موارد استفاده از کاغذ و ثبت و بایگانی و در نهایت امحا مدارک زیاد می‌باشد.
جهت افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌های خسارت درمان بیمه شدگان، افزایش شفافیت مالی و در نتیجه افزایش رضایت‌مندی مشتریان، نیاز به طراحی سامانه‌ای است که کاربران در هر ساعت و زمانی بدون نیاز به مراجعه حضوری و با حذف اسناد کاغذی، بتوانند مدارک درمانی خود را آنلاین برای شرکت‌های بیمه ارسال کنند و فرآیند بررسی را رصد کنند. از طریق راه‌اندازی سامانه هوشمند درمان در شرکت بیمه سرمد به آدرس webapp.sarmadins.ir امکان ارسال مدارک و مستندات پزشکی بصورت غیرحضوری و الکترونیک فراهم گردید. سامانه هوشمند درمان بیمه سرمد با هدف کلی افزایش سرعت، دقت، حذف کاغذ و کاهش مراجعات حضوری (در راستای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا) و درنهایت افزایش رضایت‌مندی بیمه شده در بررسی پرونده‌های درمانی ایجاد شده است.
این سامانه مجهز به قابلیت‌های مختلفی از جمله هوش مصنوعی در پردازش و ارزیابی تصاویر جهت جلوگیری از تقلب، اخطار به کارشناسان برای پرونده‌های تکراری، مشاهده سوابق و … می‌باشد. در زمینه توسعه هوش مصنوعی با توجه به زمان‌بر بودن فرایند ارزیابی خسارت پرونده‌های درمانی به صورت دستی به علت کثرت آن‌ها و همچنین وجود رفتارهای متقلبانه در ادعاهای خسارت درمانی، توسعه سیستم‌های خودکار و مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارزیابی پرونده‌های درمانی در دنیا مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به تفاوت روند ارزیابی خسارت و ثبت پرونده های درمانی در کشور، زبان فارسی، تحریم‌های اعمالی بر کشور و مشکلات در برقراری ارتباط با شرکت‌های خارجی و پرداخت‌های مالی تاکنون هیچ یک از سیستم‌های خارجی در ایران مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. سامانه مذکور اولین بار در بیمه سرمد به صورت کاملا داخلی، پیاده‌سازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
توسعه خدمات آنلاین با هدف حذف مراجعات حضوری و ارسال مدارک به شکل فیزیکی، منجر به کاهش استفاده از کاغذ گردیده، بر میزان آلودگی هوا و آسیب به جنگل‌ها تأثیرگذار خواهد بود.